Tinder ir kļuvis par vienu no mūsdienu iepazīšanās kultūras stūrakmeņiem un iepazīstinājis mūs visus ar svaipošānas tehniku, kas ir, pa labi svaipojot, Tu atzīsti, ka cilvēka foto telefona ekrānā Tev šķiet pievilcīgs, savukārt pa kreisi, ja ne tik ļoti. Mūsu aizņemtajā dzīves ritmā ir grūti dzīvot aktīvu sociālo dzīvi, tāpēc Tinder ir tieši tas, kas nepieciešams aizņemtam mūsdienu cilvēkam, kas vēlas atrast savu iespējamo sirdsāķīti. Un kur nu vēl piemērotāks mēnesis meklējumiem, kā februāris, kad pasaulē tiek svinēta visu mīlētāju diena- Valentīndiena. 14.februāra tuvošanās liek aktīvi sarosīties visiem, kas vēl intensīvi meklē savu otro pusīti un kā vēsta teiciens “Mīlā un karā visi līdzekļi ir atļauti”, tad aplikācija Tinder tiek izmantota ar pilnu jaudu. Dažreiz Valentīndienas ietvaros tiek piesaistīti papildus finanšu līdzekļi, lai iepriecinātu savu otro pusīti vai tieši pastiprinātu meklējumus un dažreiz tam tiek tērētas grandiozas summas, kas varbūt ikdienā nav pa kabatai un ir nepieciešamas papildu finanšu līdzekļi ātrā kredīta formā. Taču atgriežoties pie Tinder jāsaprot, vai tiešām aplikācija ir būvēta tā, lai būtu mūsu labā krustmāte feja, kas prinčus un princeses saved kopā, lai viņi dzīvotu ilgi un laimīgi, vai arī tam ir kādi komerciāli slēpti nolūki.
Protams, jebkura kompānija, radot kādu produktu, cer uz peļņu, bet tas nav Tinder aplikācijas gadījums, jo tālajā 2012. gadā, kad aplikācija tika radīta, tās galvenais mērķis bija maksimāli īsā laika periodā izveidot lietotāju bāzi, kas arī aplikācijas veidotājiem veiksmīgi izdevās. Peļņa tad tika novietota otrajā plānā.
Statistiski ir aprēķināts, ka ik dienas aplikācijā lietotāji aplūko cits citu profilus aptuveni 1.2 miljardus reižu, savukārt kopējais skaits saderību ik dienu pārsniedz 15 miljonus. Kopējais aplikācijas lietotāju skats pārsniedz 50 miljonus lietotājus. Un mīļās dāmas svarīga informācija tieši Jums, Tinder dzimumu attiecība ir 60% vīriešu un 40% sieviešu, tātad lielāka iespēja atrasts savu iespējamo otro pusīti. Tinder ir bezmaksas aplikācija, taču lietotājiem par atsevišķu samaksu tiek piedāvātas vairākās papildinātas versijas, kas var sekmēt mīlestības atrašanu ātrāk un paplašināt esošos meklējumus.
Tinder Plus un Tinder Gold
Tinder Plus versija lietotājam piedāvā paplašinātu iespēju loku un lielāku iespēju atrastu īsto un vienīgo. Šajā versijā lietotājam ir dota iespēja ierobežot selekcijas vecumu savam nākamajam izredzētajam un iespējamo tā atrašanās vietu visā pasaulē ne tikai 160 km rādiusā, ko piedāvā pamata Tinder versija. Tāpat lietotājs var koriģēt sava profila redzamību. Tinder Plus versijā lietotājs var atzīmēt, ka vēlas būt redzams tikai tiem cilvēkiem, kuriem viņš vai viņa ir šķitis pievilcīgs, kā arī Plus versijā lietotājam ir iespēja aplūkot piedāvātos profilus vairākas reizes, kas pamata versijā ir ierobežota līdz vienai reizei profila pastāvēšanas laikā. Tinder aplikācija ir īpaša ar to, ka, ja gadījumā kāds šķiet ārkārtīgi pievilcīgs, tad ir iespējams šo profilu Super svaipot, pamata versijā to dienā var izdarīt divas rezes, savukārt, Plus versija šo iespēju piedāvā izmantot piecas reizes dienā, tātad piecreiz lielāka iespēja, ka uz Valentīndienas balli dosies ar kādu kopā. Tinder Plus priekšrocība ir, ka šajā versijā mīlestības meklēšanu neapgrūtina liekas un nevajadzīgas reklāmas, kas parastajā versijā var nedaudz kaitināt. Taču viena no pamatpriekšrocībām šai versijai ir tā, ka lietotājs var palielināt sava profila izplatību un parādīties kā viens no pirmajiem citu cilvēku meklējumos. Tinder Plus cena svārstās, taču veidotāji ir istrādājuši diezgan pievilcīgu cenu sistēmu, jo ilgāku laika periodu izvēlies lietot Tinder Plus versiju, jo izdevīgāka mēneša maksa. Lietojot Tinder Plus 12 mēnešus, maksa mēnesī ir EUR 4,58, savukārt lietojot to tikai vienu mēnesi cena ir EUR 10.99
Tinder Gold versija bija pārsteigums lietotājiem un milzīgs veiksmes stāsts Tinder kā kompānijai, jo šīs versijas nākšana klajā uzreiz Tinder novietoja IOS veikala topa aukšgalā, lai gan vienīgais ar ko atšķiras Gold versija no Plus versijas ir tas, ka lietotāji var redzēt, kuriem pretējā dzimuma lietotājiem patīk viņu profils. Veidotāji, gan uzsver, ka šī Tinder versija ir radīta, lai ietaupītu laiku, jo nav jāpavada neskaitāmas stundas, lai svaipotu un meklētu sev piemērotākos variantus. Gold parāda lietotājiem, kuri lietotāji ir ieinteresēti un tad viss ir atkarīgs no profila īpašnieka pretreakcijas un Tava individuālā vērtējuma. Tinder Gold versijas cenu sistēma ir līdzīga Plus versijas, iegādājoties to uz 12 mēnešiem, mēneša maksa ir EUR 7,58 savukārt iegādājoties to uz vienu mēnesi, EUR 16,49. Abas versijas var iegādāties arī uz 6 mēnešiem, kas ir vēl izdevīgāks piedāvājums. Gold versijas iegāde uz 6 mēnešiem maksā EUR 9,66, savukārt Plus versija EUR 5,83.
Tinder Gold parādīšanās tirgū sacēla īstu vētru, jo Gold versijas papildinājums ieinteresēja ļoti daudzus jau esošos un potenciālos lietotājus. Jāatceras, ka cilvēka dabā ir uztraukties par to, ko citi domā par viņiem, tāpēc arī lietotājiem bija interese, kādiem cilvēkiem viņi interesē un liekas pievilcīgi.
Tinder krustugunīs
Lai gan 2.5 miljoni Tinder lojālie lietotāji maksā par papildus versijām, pēdējās nedēļas laikā Tinder ir nonācis krustugunīs. Pagājušajā nedēļā Kalifornijā tika atklāts, ka aplikācija Tinder diskriminē lietotājus vecuma grupā pāri 30. Kalifornijas tiesā tika iesniegti pierādījumi, ka Tinder Plus versija lietotājiem kas nav sasnieguši 30 gadus maksa ir $9.99, savukārt tie lietotāji, kas pārkāpuši 30 gadu lieksni par šo pašu versiju maksā $19.99. Tinder pārstāvji situāciju nekomentē, lai gan norāda, ka cenu politikas pamatā ir vienlīdzīga mārketinga pētījumi un salīdzina savu cenu politiku ar Spotify studentu pieejām aplikācijām.
Tinder ir lielisks iepazīšanās veids mūsdienu steidzīgajā ikdienā, taču nekad nevar aizmirst veco labo nejaušo iepazīšanos uz ielas, veikalā vai bārā. Nekad nevar zināt, kur sastapsi savu īsto un vienīgo, varbūt tas pat notiks Tinder Gold versijā nekad neuzzināsi, ja nepamēģināsi!