Kad runa ir par Latvijas kredītu izsniedzējiem, reklāmas frāze pirmais kredīts bez maksas, sākot ar 2016. gada 1. janvāri, ir jāmaina uz, piemēram, “100% atlaide pirmā aizdevuma komisijai” vai “0% pirmā iemaksa aizdevumam”.
Kopš jaunajām likuma izmaiņām ir pagājuši vairāk nekā 7 mēneši, tāpēc ātro kredītu salīdzinātājs Cred24 sniedz virspusēju apskatu par kredītdevēju reakciju, kā arī pašu klientu attieksmi. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā pārbaudīt, kuri kredītdevēji ievēro ieviestās izmaiņas likumdošanā, ir aktīvo reklāmu analīze.
Google Adwords sniedz reālus piemērus
Kā redzams ekrānšāviņā, Ondo.lv ir parūpējies par priekšzīmīgu piemēru. Turpretim kredītizsniedzējiem CreditOn un Ferratum reklāmas neatbilst jaunajiem likumu grozījumiem, un tās būtu vēlams rediģēt. Balstoties uz PTAC izstrādātajām vadlīnijām par godīgu komercpraksi, izsniedot īstermiņa aizdevumus, frāze “Pirmais kredīts bez maksas” tiek uzskatīta par ēsmu klientu ievilināšanai maksas pakalpojumu izmantošanā. Protams, likumu grozījumiem un reklamēšanas ierobežojumiem nebūtu jēgas, ja nepastāvētu arī iespējamas sankcijas par to neievērošanu, vai ne?
1 reklāmas kampaņa = 8 000 € sods
AS “4finance” ir guvuši līdz šim sāpīgāko mācību šo un citu tamlīdzīgu reklamēšanas nosacījumu izmaiņu dēļ. Kā zināms, AS “4finance” pārstāv arī SMScredit un Vivus, kas Latvijas tirgū ir iespējams pieredzējušākie un atzītākie īstermiņa aizdevēji. Šajā gadījumā triecienu no PTAC saņēma projekts SMScredit par pēc likuma neatbilstošas reklāmas kampaņas dēļ. Vairāk par šo lēmumu iespējams lasīt PTAC mājaslapā.
Viens ir skaidrs – ātro kredītu nozare ir piedzīvojusi izmaiņas un tas ir atstājis iespaidu uz vairāku uzņēmumu komercdarbību. Bet, kāda ir kredītņēmēju attieksme pēc personīgās aizņemšanās pieredzes?
Vairums ātro kredītu patērētāju joprojām apmierināti
Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācijas statistikas datos par 2016. gada pirmajiem 4 mēnešiem ir novērojams, ka vairumam īstermiņa aizdevumu patērētājiem ir saglabājusies pozitīva attieksme pret nebanku kredītu pakalpojumiem. Tas nozīmē, ka, par spīti negatīvajām diskusijām ziņu portālos un kredītdevēju darbības ierobežošanai, lielākoties kredītņēmējiem šie pakalpojumi ir bijuši noderīgi.
Paredzams, ka, iespējams, pozitīvākais efekts, ko sniegs “pirmais kredīts bez maksas” reklāmu izzušana, ir neapdomīgu kredīta aizņemšanās gadījumu skaita sarukšana.
Cred24 atgādina: aizņemies atbildīgi, rūpīgi pārdomājot savu rīcību un pilnvērtīgi izvērtējot kredītdevējus!