Vienas biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā ir 1.15 eiro. Kad šī maksa tika noteikta, daudzi cilvēki bija šokā, rīkoja protestus un nebija apmierināti ar maksas paaugstināšanu. Skatoties uz kopējā Eiropas fona, Latvijā sabiedriskā transporta biļetes maksa ir vidēja.
Biļešu cenas Eiropā
Pirmajā attēlā redzams, kāda ir biļetes cena vairākās Eiropas pilsētās. Starp šīm valstīm viszemākā biļetes cena ir Bratislavā – tur tā maksā 90 eiro centus. Zema cena ir arī Viļņā – tur par vienas biļetes cenu jāšķiras no 93 eiro centiem. Kā redzams, Latvijā ir augstākā biļešu cena starp Baltijas valstīm – kopš stājušies spēkā jaunie noteikumi, Rīgā par biļeti jāmaksā 1.15 eiro. Tomēr ir arī valstis, kurās sabiedriskais transports ir dārgāks. Piemēram, visdārgākais sabiedriskais transports ir Vācijā, Berlīnē. Tur par vienu biļeti jāšķiras pat no 3.30 eiro. Protams, jāņem vērā arī tas, ka minimālās algas apmēri katrā valstī atšķiras, kā jau Cred24 minēja iepriekšējā rakstā. Cilvēkiem ļoti daudz nauda aiziet par dzīvokļa īri, komunālajiem maksājumiem, arī ātrie kredīti internetā prasa, lai katru mēnesi tiktu atlicināta summa maksājumiem, protams, ir jādomā arī par pārtiku un izklaidēm, tāpēc sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ļoti nozīmīgas.
Savukārt, ja cilvēks ikdienā ļoti daudz izmanto sabiedrisko transportu, viņam ir iespēja iegādāties laika biļeti. Arī Rīgā ir iespējams iegādāties 24h biļeti, tās cena ir 5 eiro. Lētākās 24h biļetes ir atrodamas Zagrebā, Tallinā, Viļņā un Varšavā. Savukārt dārgākās 24h biļetes ir nopērkamas Kopenhāgenā. Tur tās maksā 10.75 eiro. Savukārt, ja Berlīnē vienas biļetes cena ir 3.30 eiro, tad 24h biļete šajā pilsētā maksā tikai 6.90 eiro. Protams, katrā valstī cenas ir atšķirīgas. Jo tālāk nepieciešams braukt, jo dārgāka biļete.
Bezbiļetnieku skaits Rīgā
Kā rāda Rīgas Satiksmes mājaslapā pieejamie dati, 2015.gadā konstatēts par 1247 bezbiļetniekiem mazāk nekā 2014.gadā, kad sabiedriskajā transportā tika konstatēti 72131 pasažieris par braukšanu bez biļetes.
Sabiedriskā transporta vēsture
Rīgas sabiedriskais transports ir pieredzējis dažādu valūtu. Mainoties varai, ir bijis jānorēķinās gan kapeikās, gan santīmos, gan reihmarkās, eiro centos un šobrīd jau eiro.
Pirmie autobusi Rīgā sāka kursēt 1922.gadā. Jāsaka gan, ka brauciens autobusā bija visai dārgs prieks un atļauties to varēja ne visi. Piemēram, 1929.gadā biļete par braucienu līdz 4km attālumā maksāja 14 santīmus. Savukārt, ja bija jābrauc 6 līdz 8 km, tad bija jāšķiras no 20 santīmiem. Par 8km un vairāk, nācās maksāt pat veselus 28 santīmus!
Tajos laikos ļoti populāri bija pārvietoties ar tvaikonīšiem. Ar tvaikonīša palīdzību ļoti ērti varēja nokļūt no Krastmalas uz Āgenskalnu un šāds prieks maksāja tikai 8 santīmus. Šādi tvaikonīši pirmo reizi parādījās jau 1882.gadā.